%d0%be%d1%81%d1%96%d0%bd%d0%bd%d1%96%d0%b9-%d1%83%d0%b6%d0%b3%d0%be%d1%80%d0%be%d0%b4-%d0%b7%d0%b5%d0%bb%d0%b5%d0%bd%d0%be-%d0%b6%d0%be%d0%b2%d1%82%d0%be-%d0%b1%d1%83%d0%b7%d0%ba%d0%be%d0%b2%d0%b8-2

Осінній Ужгород: зелено-жовто-бузковий зі смарагдовим відтінком та червоним сердечком в перспективі

Осінній Ужгород: зелено-жовто-бузковий зі смарагдовим відтінком та червоним сердечком в перспективі

Так, поки що кандидати та партії змагаються саме в рекламній сфері: білборди, замовні публікації, формуюча соціологія, проплачена реклама в соцмережах. З цікавого – універсальні та неперсоналізовані меседжі, боротьба «проти поганого та за все добре», нове політичне забарвлення старих постатей.

Отже, розглянемо найбільш популярних кандидатів на мерське крісло Ужгорода. До речі, три найбільш розкручені соціологічні дослідження, не зважаючи на величезні «вуха» політичних амбіцій деяких кандидатів, все ж дозволяють визначити п’ятірку найбільш популярних постатей серед ужгородців. Звичайно, дані цих досліджень далекі від реальності, але деякі тренди зрозумілі з врахуванням навіть такої суб’єктивної інформації.

Перше місце, судячи з усього, поки що займає діючий мер Богдан Андріїв. Останні півроку він активно хизується «добрими справами»: транспорт, бруківка, доріжки, набережна. І хоча ефективність його діяльності якнайкраще ілюструє «вічна» площа Петефі, Богдан Євстафійович активно демонструє спілкування з ужгородцями, єднання навколо проблем та особисту участь у вирішенні нагальних питань. Андріїв пішов за принципом «будь простішим – й люди до тебе потягнуться», ефективність якого під великим питанням, зважаючи на антирейтинг чинного мера. Доволі несподіваний вибір політичної партії, під прапором якої піде нинішній очільник міста – цього року політичні зірки склали червоне сердечко «Батьківщини».

Не менш «вічний», тільки кандидат, Віктор Щадей планує скласти серйозну конкуренцію діючому міському очільнику. Маючи непогані рейтингові позиції, які, звичайно, можуть дещо похитнутися в союзі із партією «Слуга народу», яка не має в Ужгороді серйозної підтримки, Щадей старанно інспектує всі «больові місця» Андріїва, акцентуючи на бездіяльності та безкарності чинної влади. З цікавого – поки що не зрозуміло, як поєднає молодий політик свій ніжно-бузковий колір із зелено-жовтою кампанією «Слуги народу», адже може вийти доволі брудний результат.

Одіозний Сергій Ратушняк вочевидь планує участь в кампанії не стільки заради перемоги, скільки заради забави. Хоча при грамотному використанні помилок та партійних союзів перших двох учасників, може легко заскочити до другого туру. Питання в тому, що у випадку Андріїва це може бути дежавю 2015 року, а у випадку Щадея – ужгородці будуть мати можливість масового перегляду багатосерійного екшену з непрогнозованим завершенням. Адже «підтримка» від слуг може стати фатальною для Щадея, а кількість щоденних помилок як на всеукраїнському, так і на місцевому рівні, благодатним підґрунтям для галасливого та матюкливого Ратушняка.

Підприємець Андрій Півень поки що не виказує своєї партійної приналежності та вподобань. Він йде шляхом благодійництва, не вступаючи у відкриті війни та конфронтації. Судячи з партійного форматування міста й області, Півень амбіційно планує піти самовисуванцем, хоча така сміливість свідчить скоріш про відсутність політичного досвіду та навичок змінювати політичний колір в залежності від обставин. Адже ще навесні ходили чутки про те, що на Півня, скоріш за все, буде робити ставку «Слуга народу». Що лишилося за кадром тих чуток – небажання Андрія Півня приймати зелений колір чи стандартний рейтинговий підхід самих слуг – невідомо. Але підприємець зі своїх бордів констатує, що Ужгород – спільний дім, філософські споглядаючи за течією Ужа.

Ще одну ідею дому, тільки «рідного», сповідує колишній зам Андріїва Олександр Білак. Його кампанію відрізняє наявність політичної партії «Рідний дім», яка, за попередньою інформацією, не є філією скандально відомої політичної сили мера Чернігова з однойменною назвою. Білак, до речі як і Щадей, наголошує на ідеї об’єднання, запевняючи з бордів, що «знає як». А судячи з того, що одна з вказаних соціологій «піднімає» політика на друге місце із зовсім невеликим відривом від діючого мера, амбіції молодий  та обізнаний Білак має чималі.  

Передвиборча кампанія набирає обертів. Незабаром офіційний старт, реєстрація та швидкі перегони, в яких ми, на жаль, побачимо менше інтересів громад, більше партійних лозунгів, чимало маніпуляцій та величезну купу обіцянок. Тут нам, ужгородцям, варто пам’ятати, що від нашого голосу залежать наступні п’ять років життя міста.

Віктор Лендєл

30 серпня 2020р.

Теги: вибори, Андріїв, Щадей, Білак, Півень, Ратушняк